آموزش چاپ تصویر روی شمع

بازگشت به وبلاگ

آموزش چاپ تصویر روی شمع

آموزش چاپ تصویر روی شمع

سه روش انتقال تصویر به روی شمع

روش اول

انتقال عکس با حرارت

۱٫ چسپاندن کاغذ تیشو به کاغذ پرینتر. لبه های یک کاغذ پرینتر را چسب زده و یک کاغذ تیشو روی آن چسپانده و بگذارید خشک شود. از لایه چسب کمی استفاده کنید. نوار چسب هم جواب می دهد.

چاپ روی شمع۲٫ عکس را چاپ بگیرید. عکس باید روی کاغذ تیشو چاپ شود. سایز عکس را تنظیم کنید. حالت چاپ بهتر است روی transparency باشد.

چاپ روی شمع۳٫ عکس را ببرید. دور اضافی عکس را با قیچی ببرید. در این مرحله ممکن است کاغذ تیشو از کاغذ چاپ جداشود. در این صورت کاغذ چاپ را دور اندازید. اگر دور تصویر خود یک حاشیه نازک بگذارید، برش آن راحت تر می شود.

چاپ روی شمع۴٫ عکس را روی شمع بگذارید. عکس را روی شمع در موقعیتی که خواستید گذاشته و فشار دهید. معمولاً به خاطر خاصیت شمع، عکس ثابت می ماند اما اگر عکس نچسبید کمی چسب در گوشه ها بزنید.

چاپ روی شمع۵٫ کاغذ وکس (موم) دور شمع بپیچید. یک ورق کاغذ موم دور شمع بپیچید.

چاپ روی شمع

 

۶٫ حرارت را اعمال کنید. از یک وسیله گرمایی برای اعمال حرارت به عکس برای چند دقیقه استفاده کنید. وقتی جوهر شروع به نمایان شدن از پشت کاغذ وکس کرد. حرارت را متوقف کنید. در هنگام اعمال حرارت دست خود را تکان دهید تا گرما یکسان به همه نقاط اعمال شود. وکس کاغذ وکس باید آب شده و با شمع ترکیب شود. اگر وسیله گرمایشی مانند تفنگ حرارتی ندارید از یک سشوار قوی استفاده کنید.

چاپ روی شمع۷٫ کاغذ وکس را جدا کنید. به دقت و آهسته اگر کاغذ را جدا کنید عکس روی شمع باقی می ماند.

چاپ روی شمع

 

روش دوم

چسپاندن و موم کردن تصاویر با شمع

۱٫ عکس را چاپ بگیرید. عکس انتخابی را روی یک کاغذ معمولی چاپ بگیرید. می توانید از عکس یک مجله یا منبع دیگری استفاده کنید اما نباید ضخامت کاغذ از کاغذ معمولی بیشتر باشد.

چاپ روی شمع۲٫تصویر را برش دهید. از قیچی برای بریدن اضافات دور عکس استفاده کنید.

چاپ روی شمع۳٫ پشت عکس را چسب بزنید. یک لایه چسب نازک به پشت تصویر بزنید تا کاغذ چروک نشود.

چاپ روی شمع۴٫ عکس را روی شمع بچسبانید. عکس را در محلی از شمع که میخواهید قرار داده و از وسط تصویر به لبه ها بچسبانید. کاملاً دست بکشید تا هوایی پشت عکس نماند.

چاپ روی شمع۵٫ وکس را ذوب کنید.  مقداری شمع سفید و ساده به روش بخار (بن ماری) ذوب کنید. مقدار شمع (وکس) حداقل نصف اندازه شمع چاپی باشد.

چاپ روی شمع۶٫ یک سمت شمع را درون وکس ذوب شده قرار دهید. از یک شمت شمع را درون ظرف کنید واز دستکش و گیره استفاده کنید.یک دقیقه صبر کنید.

چاپ روی شمع۷٫ سمت دیگر را درون وکس قرار دهید.

چاپ روی شمع۸٫بگذارید خشک شود. شمع را روی یک سطح خشک و خنک قرار داده تا شمع خنک و سفت شود. سپس با چاقو شمع را تمیز کنید.

چاپ روی شمع

روش سوم

انتقال عکس به لیوان شمع

۱٫ عکس را آماده کنید. عکس را با دستگاه لیزری پرینت یا کپی کنید. از پرینتر جوهرافشان برای این روش استفاده نکنید. همچنین عکس های سفید سیاه بازدهی بهتری دارند. کنتراس تصویر را تا جایی که به عکس صدمه ای نزند بالا ببرید.

چاپ روی شمع۲٫ مقداری کاغذ ترنسپرنت پشت چسب دار برش دهید. با استفاده از قیچی به سایز تصویر خود کاغذ پشت چسب دار ببرید.

چاپ روی شمع۳٫ پشت کاغذ را جدا کنید. با دقت کاغذ چسب دار را روی تصویر بچسبانید.

چاپ روی شمع۴٫ نواحی اضافه را ببرید. با قیچی نواحی اضافه را به طوری که مقدار کافی کاغذ پشت چسب دار برای دور لیوان باقی بماند ببرید.

چاپ روی شمع۵٫ تصویر را در آب غوطه ور کنید. عکس را درون ظرفی از آب گرم به مدت حداقل ۷ دقیقه قرار دهید. کاغذ و کاغذ پشت چسب دار هر دو خیس می شوند.

چاپ روی شمع۶٫ کاغذ را جدا کنید. تصویر را از آب در آورید. به آرامی دست خود را روی کاغذ بکشید تا برود و فقط فیلم ترنسپرنت جوهری باقی بماند. اگر زیر شیر آب این کار ار انجام دهید راحت تر است. عکس باید کاملاً به کاغذ ترنسپرنت منتقل شده باشد.

چاپ روی شمع۷٫ طلق را خشک کنید. طلق ترنسپرنت را روی یک سطح خشک گذاشته و بگذارید به کلی خشک شود.

چاپ روی شمع۸٫ با دقت عکس را به لیوان بچسبانید. طلق ترنسپرنت پشت چسب دار را روی لیوان گذاشته و با دست روی آن را کشیده و صاف کنید.

چاپ روی شمع۹٫ شمع را داخل لیوان قرار دهید.

چاپ روی شمع

این نوشته را به اشتراک بگذارید

نظرات (4)

  • ریحانه پاسخی برای %s بگذارید

    سلام این کاغذ ها رو از کجا باید تهییه کرد کاغذ وکس یا موم چیه؟طلق ترنسپرنت چیه ممنون میشم راهنمایی کنید

    در زمان نصب ۱۳۹۷-۰۷-۰۹ خطایی رخ داد: ۱۰:۱۶ ق٫ظ
    • فروشگاه پیروزگر پاسخی برای %s بگذارید

      سلام. وقت بخیر. در مورد کاغذ مومی یک وبلاگ در سایت پست شده است. اما برای راهنمایی بیشتر می توانید با شرکت تماس گرفته و همکارها در خدمتتان هستند.

      در زمان نصب ۱۳۹۷-۰۷-۰۹ خطایی رخ داد: ۱:۴۸ ب٫ظ
    • Sarinaashrafi پاسخی برای %s بگذارید

      ترنسفر رو از وسایل هنری فروش ها میشه خرید یا اینستا سرچ کنید ترنسفر میاد بالا براتون، بجای اون طلق می تونید تصویر موردنظرتون رو روی چسب پنج سانتی بچسبونید ، 😊✋

      در زمان نصب ۱۳۹۹-۰۶-۳۰ خطایی رخ داد: ۶:۲۶ ب٫ظ
  • نسرین پاسخی برای %s بگذارید

    سلام خودتون نمیفروشید؟

    در زمان نصب ۱۳۹۸-۰۷-۱۹ خطایی رخ داد: ۱۰:۵۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به وبلاگ