راهنمای خرید ریبون و بارکد لیبل پرینتر

بازگشت به وبلاگ
راهنمای انتخاب بارکد

راهنمای خرید ریبون و بارکد لیبل پرینتر

راهنمای خرید ریبون و بارکد لیبل پرینتر

انتخاب ریبون و بارکد لیبل مناسب

از بارکدها برای ردیابی هر نوع کالای جزئی تا بیماران و تجهیزات پزشکی با ارتشی به کار می رود. انتخاب رسانه مناسب به علت تنوع مواد، چسب و سایز برای کاربر می تواند گیج کننده باشد. درحالیکه کاغذ لیبل استاندارد در بسیاری از موارد به خوبی عمل می کند. اما در مواردی مانند تگ کردن (نشانه گذاری) یک وسیله نقلیه نامناسب است. یک لیبل پلاستیکی خشن و محکم تر در این موارد بهتر عمل می کند. با این حال گاهی اوقات مانند مچ بندهای بیمار، لیبل ها ممکن است انتخاب مناسبی برای کار و ردیابی نباشند.

بارکد پرینتراولین قدم انتخاب درست، تعیین دقیق نیاز کاربر است.

  • چه چیزی را با بارکد ردیابی می کنید؟ محصول، انسان یا تجهیزات
  • برای چه مدت زمانی لیبل، تگ یا مچ بند مورد استفاده قرار می گیرد؟
  • در چه محیط زیستی مورد استفاده قرار می گیرند؟
  • به چه سطحی و جنسی می چسپد؟

دانستن اینکه از چه رسانه بارکدی برای مصرف استفاده می شود به انتخاب جنس و سایر خصوصیات مورد نیاز کمک می کند. در ذیل به معرفی مواردی که به فرآیند خرید بهینه کمک می کند می پردازیم.

انواع رسانه

اولین قدم در انتخاب رسانه مناسب، مشخص فرم صحیح مورد نیاز است. درحالیکه در اکثر کاربردها از لیبل های پشت چسب دار استفاده می کنند اما انواع ررسانه های دیگری موجود هستند که شاید برای نیاز کاربر مناسب تر باشند.

لیبل

وقتی به لیبل اشاره می شود منظور رسانه ای استیکری یا پشت چسب دار است. همه لیبل ها یک نوع چسب روی خود دارند طوری تعبیه شده اند که روی محصول یا دارایی چسبانده شوند. لیبل ها تا کنون پر مصرف ترین و معمول ترین رسانه بارکدی هستند که علت آن طراحی و چاپ ساده و چسپندگی راحت آنها است. لیبل ها در سایزهای متنوع و چسب های مختلف موجود هستند تا تقریباً هر نیاز در هر محیطی را پشتیبانی کنند.

لیبل حرارتی

تگ

تفائت اصلی بین تگ و لیبل این است که تگ ها هیچگونه چسبی ندارند. تگ ها همچنین از لیبل ها ضخیم تر هستند. یکی از معمول ترین استفاده تگ ها در صنعت لباس و مارک گذاری آن ها است. در هر کاربردی که سطح صاف در دسترس نیست می توان از نخ یا سوزن برای وصل کردن تگ استفاده کرد. همچنین از تگ ها در مواردی که نیاز به جدا کردن بارکد و به جا نگذاشتن اثر چسب است استفاده می شود.

مچ بند

مچ بندها یک انتخاب تخصصی برای بارکدگذاری هستند. این رسانه بهترین انتخاب برای ردیابی انسان است. از لیبل نیز می توان روی لباس فرد برای ردابی استفاده کرد اما این انتخاب گزینه مطمئنی نیست زیرا به راحتی جدا شدهیا می افتد. مچ بند انتخاب مطمئن با استفاده راحت است که روی آن بارکد می خورد.

دستبند بیمارطول چاپ – روش چاپ

بسته به اینکه چه مدت رسانه باید عمر کند ۲ روش چاپ وجود دارد.

حرارتی مستقیم : برای مصارف کوتاه مدت به کار می رود. نیازی به هیچ ریبونی برای چاپ نداشته و رسانه آن با یک لایه حساس به گرما کتد شده است.

 انتقال حرارتی :  برای مصارف باند مدت است و به ریبون هماهنگ با رسانه نیاز دارد.

برای اطلاعات بیشتر به بلاگ لیبل پرینتر مراجعه کنید.

انواع مواد

بعد از انتخاب رسانه و روش چاپ، قدم بعدی انتخاب مواد مورد استفاده است. سه نوع اصلی مواد یا متریال وجود دارد که برای محیط های مختلف کاربرد دارد. هر متریالی از ریبون های متفاوت در چاپ انتقال حرارتی استفاده می کند. با انتخاب صحیح متریال، چاپی با بهترین و طولانی ترین عمر را تضمین می شود.

انواع

  • کاغذ از ریبون وکس
  • پلی پروپیلین از ریبون وکس رزین
  • پلی استر از ریبون رزین

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ریبون ها وبلاگ ریبون حرارتی را مطالعه کنید.

ریبون حرارتیچسب

چسب فقط در لیبل ها کاربرد دارد زیرا رسانه های دیگر از چسب استفاده نمی کنند. سه نوع چسب متداول برای لیبل ها وجود دارد.

دائمی

اکثر لیبل ها از یک چسبدائمی آکریلیک که برای سطح های تمیز و صاف مناسب است استفاده می کنند. زمانیکه این چسب کاملاً به سطح بچسپد، کنده شدن و جدا کردن آن سخت است و به نابودی لیبل و به جا ماندن چسب روی سطح می انجامد. چسب های دائمی روی کاغذ، چوب، شیشه، پلاستیک و … کار می کند.

جداشدنی

این چسب ها قدرت و چسبندگی چسب های دائمی را ندارند که باعث راحت تر جدا شدن یک لیبل  بدون صدمه زدن به آن است. اکثراً از این نوع چسب ها زمانیکه نیاز به جدا شدن و تغییر لیبل وجود دارد استفاده می شود.

های تک

High Tack نوعی چسب دائمی است. این نوع معمولآً در مواردی استفاده می شود که دسترسی به محیط صاف و تمیز نداریم. این چسب در سایت هایی با محیط آلوده مانند کارخانه یا کارگاه ساختمانی کاربرد دارد.

سایر خصوصیات

رنگ

اکثر رسانه ا سفید یک دست هستند اما رنگ های مختلفی موجود است. به لیبل های تک رنگ Flood Coated  نیز می گویند. لیبل های رنگی در سایز های محدود موجود هستند اما در به طور سفارشی نیز تولید می گردند.

لیبل حرارتیاشکال مختلف

تمامی لیبل ها، تگ ها و مچ بند ها مربعی یا مستطیلی شکل هستند. اما در بعضی کاربردها مانند برچسب شیشه و بطری ها که نیاز به اشکال دایره ای یا غیره دارند سافرشی تولید می شوند.

لیبل حرارتی مختلف

این نوشته را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به وبلاگ