فیدر یا تغذیه کاغذ

فیدر یا تغذیه کاغذ

فیدر پرینتر

فیدر یا تغذیه کاغذ

فیدر چگونه کار می کند؟

فیدرهای کاغذ معمولاً الکترونیکی یا مکانیکی حرکت می کند. همه فیدرها حداقل یک انبار یا محل ذخیره کاغذ دارند که در ظرفیت متفاوت هستند. بعضی از آن ها تا ۲۰۰ ورق را نگه داری می کنند. پشته یا دسته کاغذ در این انبار با یک میله یا پلیت فشاری به مکانیزم لوددهی یا بارگیری انتقال داده می شوند. مکانیزم باردهی معمولاً شامل دو دنده پلاستیکی است که در مقابل کاغذها چرخ می خورند و کاغذها را به سمت پرینتر هدایت می کنند. نقش بار یا میله فشاری تولید اصطحکاک کافی برای باردهی روان می باشد. میزان این فشار وارد شده باید دقیق و تنظیم شده باشد. اگر فشار کم باشد کاغذ بارگیری نمی شود. اما اگر فشار زیاد باشد چند برگ در هر بار لود شده و کاغذها گیر می کنند.

پس از چاپ در هنگام خروج کاغذ از چاپگر، فیدر ورق چرخ های دیگری برای هدایت کاغذ به سینی خروجی دارد. در بعضی مدل ها روی چاپ به سمت بالا است. در این فیدرها بعد از پایان چاپ یک سند چند برگی، کاغذها از آخر به اول ترتیب شده اند. در مدل های دیگر فیدر، چرخ دنده ها و سینی طوری طراحی شده اند که سر کاغذ و قسمت چاپ رو به پایین باشد. در این دستگاه ها ترتیب صفحات به درستی شکل می گیرد و زمان کمتری به هدر می رود.

فیدر پرینتربعضی از فیدرهای ورق محدود به منبع ذخیره یا انبار تک کاغذ هستند و بعضی دو یا سه انبار دارند. فیدرهای چند انباره اجازه لود کردن پیش از یک نوع کاغذ را می دهند. و منبع ذخیره سوم در دستگاه ها معمولاً برای کاغذها و چاپ های مخصوص مانند نامه تعبیه شده اند.

انواع

فاکتور دیگر تفاوت بین مکانیکی یا الکترونیکی بودن فیدر است. عموماً یک دنده در فیدر ورق با یک دنده در پرینتر درگیر می شود. در یک فیدر کاملاً مکانیکی تمام مکانیزم به وسیله موتور پرینتر انجام می گیرد. بنابراین تمام مراحل از لود کاغذ تا خروج آن پیوسته و با هم اتفاق می افتد. فیدرهای الکترونیکی موتور الکتریکی خود را دارند و از این موتور برای لود کاغذ به ماشین استفاده می کنند. اما برای خروج کاغذ از موتور پرینتر کمک می گیرند. یک فیدر الکترونیکی معمولاً دارای یک کنترل کننده خروجی (Eject) است که اجازه خارج کردن کاغذ بدون بارگیری کاغذ جدید را می دهد. این خصوصیتی مفید است. زیرا کاغذ اگر بیش از چند دقیقه در صفحه پرینتر بماند، فر می خورد. کاغذ فر خورده نه تنها زیبایی اولیه را ندارد بلکه ممکن از در پرینتر و هنگام خروج گیر یا jam کند.

فیدر پرینتر

فروشگاه پیروزگر-غفاری

مشاهده تمامی نوشته های نویسنده

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای الزامی میبایست تکمیل شوند.

بازگشت به بالا