پرینتر تون جت

بازگشت به وبلاگ
تون جت

پرینتر تون جت

پرینتر تون جت

پرینتر تون جت چاپگری است که  از تکنولوژی چاپ جوهر افشان قطره بر حسب تقاضا بهره می برد. این پرینتر امکان قراردهی مستقیم و دیجیتال جوهر چاپ روی سطح را فراهم می آورد. پروسه چاپ دیجیتال تون جت در کاربردهای تبلیغاتی و صنعتی به کار گرفته می شود.

تون جت اولین بار در سال ۱۹۹۳ میلادی توسط مخترع استرالیایی به نام لوییس لیما مارکس معرفی شد.

پروسه

پروسه تون جت یک تکنولوژی قراردهی قطره بر حسب تقاضا (Drop on demand) الکتروستاتیک است که عکس هایی با کیفیت بالا روی هر سطحی با قابلیت جذب یا بدون آن با سرعت بالا چاپ می گیرد. پروسه تون جت شامل غلظت الکترواستاتیکی و انتشار ذرات یک مایع است. هد پرینتر تون جت یک میدان الکتریکی به وجود آورده و به جوهر اعمال می کند. جوهر تون جت کلید اصلی پروسه خارج شدن یا انتشار است که شامل پیگمنت هایی هستند که در یک مایع نارسانا شارژ الکتریکی شده اند. در هد پرینتر تون جت یک نیروی الکتریکی مستقیماً روی ذرات جوهر شارژ شده اعمال می شود. هر چه پالس الکتریکی طولانی تر شود جوهر بیشتری خارج می شود. پروسه انتشار تون جت با یک کنترل کننده سیاه سفید به جای انتشار قطره ها روی سطح، روی جوهر تمرکز می کند. هد پرینتر تون جت یک ساختار سه بعدی شامل دیواره های کناری، کانال های جریان و انتشار یا خارج کننده ها است. هد این پرینتر یک ساختار ساده و بدون نازل دارد.

تون جتمحصولات تبلیغاتی

در اواخر ۲۰۰۷، تون جت اعلام کرد که بزرگترین هد پرینتر برای پرینترهای صنعتی را تولید کرده است.هد عریض پرینتر ۱۷۲ میلی لیتری در یک دور چاپ مقدار وسیعی از بسته بندی های نوشیدنی و غذایی را چاپ می گیرد و به این دلیل انتخاب مناسبی برای کاهش هزینه تولید و بسته بندی است.

در سال ۲۰۰۸ شرکت بسته بندی اروپایی بال اعلام کرد با همکاری با تون جت موفق به تولید قوطی های نوشیدنی با تکنولوژی تون جت با کیفیت عکس ۶۰۰dpi کرده است.

به طور کلی تکنولوژی تون جت در چاپ قوطی های فلزی نوشیدنی کاربرد فراوان دارد.

تون جت

این نوشته را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به وبلاگ