چاپ اسکرین صنعتی

بازگشت به وبلاگ
چاپ اسکرین صنعتی

چاپ اسکرین صنعتی

چاپ اسکرین صنعتی

چاپ اسکرین صنعتی آینده ای روشن در پیش رو دارد. این تصور که از چاپ سیلک اسکرین فقط برای طراحی و دکور مواردی خاص مثل البسه به کار می رود اشتباه است. وقتی نام چاپ اسکرین به گوش می خورد، احتمالا ذهن به سمت طرح زنی روی تیشرت و سوئیتشرت و … می رود. اگر شما یک حرفه ای چاپ اسکرین هستید، ممکن است در مورد آینده تجارت خود به علت ظهور و پیشرفت تکنولوژی های جدید چاپ مثل DTG نگران باشید. خبر خوب این است که چاپ اسکرین قابلیت های زیادتری برای عرضه دارد.

با ظهور تکنولوژی جدید، چاپ اسکرین کاربردهای جدیدی برای باقی ماندن در عصر دیجیتال یافته است. چیزی که این چاپ را در این عصر مدرن به روز نگه داشته است توانایی آن در قرار دادن دقیق و اندازه گیری شده جوهر بر روی سطح است. اما در چاپ اسکرین جدید فقط جوهر نیست که بروی سطوح منتقل می شود. موادی ماند نقره، عایق الکتریکی، لاک صنعتی یا چسب نیز در چاپ جدید منتقل می شود. چاپ اسکرین صنعتی

تکنولوژی

روزهای تکنولوژی آنالوگ گذشته است. این روزها تکنولوژی به همراه وسایلی شکننده و کوچک تکنیکی (مدارها و آی سی ها) در حال پیشرفت است. اغلب این مواد با تکنولوژی بالا در کنار چاپ اسکرین به کار گرفته می شوند. از چاپ اسکرین برای چاپ مدارهای مینیاتوری بر روی سرامیک و ساخت مدارهای منعطف، سوئیچ ها، پانل های لمسی، سلول های خورشیدی، باتری های لیتیومی، صفحه های LED، تگ های RFID و … استفاده می شود. تکنولوژی چاپ شده اسکرین همچنین در ساخت تلفن های همراه دوست داشتنی ما به کار می روند.

و هنگامی که بحث تکنولوژی به میان می آید، چاپ اسکرین کاربردهای بیشتر و بیشتر پیدا می کند. این چاپ یک روش ساخت محبوب برای مدارهای منعطف است. این خبری بزرگ برای چاپ اسکرین است زیرا تقاضای مدارهای منعطف رو به افزایش سریع است و تا ۲۰۲۶ میلادی سه برابر شده و به صنعتی ۷۰ میلیارد دلاری تبدیل می شود.

دارو

کاربردهای پزشکی سنتی بیشتری برای چاپ اسکرین مانند چاپ خطوط اندازه گیری و شاخص ها روی هر چیزی از سرنگ ها تا لوله های کاتتر وجود دارد. اما از این چاپ در صنعت پزشکی برای کاربردهای بسیار حرفه ای و تخصصی تر نیز استفاده می شود. از  این چاپ برای ساخت نوارهای تست گلوکز خون، چسب های جذبی(ترک سیگار و ..) استفاده می شود.

چاپ اسکرین صنعتیسایر کاربردها

کاربردهای متفرقه و بی پایانی برای چاپ اسکرین موجود است. از این چاپ برای اضافه کردن خصوصیات امنیتی و چاپ آن روی اسکناس نیز استفاده می شود. چاپ شیشه اتومبیل، تابلو بک لایت، پارچه، کارت هدیه، بلیط های که با ناخن سطح آن پاک می شود، بلیط های حمل و نقل همگی با این تکنولوژی چاپ می شود.

آینده چاپ اسکرین

درحالیکه سایر تکنولوژی ها مسیر خود را به صنعت چاپ تبلیغاتی تغییر داده اند، اما چاپ اسکرین همچنان باقی است. این تکنولوژی که قدمتی قرونی دارد در کاربرد سنتی خود البسه و تابلو و همچنین کاربرد مدرن مثل پزشکی باقی می ماند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به وبلاگ