چیپ رسیتور اپسون

چیپ رسیتور اپسون

چیپ رسیتور اپسون

چیپ رسیتور اپسون

چیپ رسیتور چیست؟

تمامی مدل های اخیر پرینترهای اپسون از کاتریج های جوهر چیپ دار استفاده می کنند. یک چیپ IC کوچک که روی هر کاتریج قرار دارد و اطلاعات سطح جوهر را برای هر کاتریج در خود ذخیره می کند.

چیپ رسیتور

چیپ کاتریج جوهر خالی باعث بروز پیغام ارور می شود. پرینتر چاپ را متوقف می کند و کاری انجام نکی دهد تا کاتریج تعویض شود. اگر شما مایل به پرداخت هزینه کاتریج نو را داشته باشید این ارور به کار شما می آید. اما اگر کاتریج های خود را با جوهر شارژ پر می کنید، این پیغام را باید با چیپ رسیتور از بین ببرید.

چیپ رسیتور چه کاری انجام می دهد؟

چیپ رسیتور چیپ روی کاتریج اپسون را که سطح جوهر را درجافظه خود ذخیره می کند ریست و صفر می کند. بدون ریست اگر تانک کاتریج جوهر خود را پر کنید فایده ای ندارد. حافظه چیپ دستور خالی بودن کاتریج را به پرینتر می دهد. با ریست چیپ، این سطح  میزان جوهر در حافظه چیپ به کاملا پر تبدیل می شود.

شایسته است که ذکر شود این رسیتور برای از بین بردن خطاهایی مانند شناخته نشدن کاتریج The following ink catridges cannot be recognizes به کار نمی رود.

آیا باید کاتریج کاتریج جوهر اپسون خود را ریست کنم؟

ریست سطوح تخمین زده جوهر همانطور که ذکر شد بهترین کار برای کسانی است که کاتریج های خود را پر می کنند. با این حال اگرشما فکر می کنید هنوز جوهر انتهای کاتریج باقی مانده و میخواهید قبل از شارژ از آن استفاده کنید، مراقب باشید. چاپ بدون جوهر برای عبور از هد ممکن است اجزای کلیدی را بسیار گرم کرده و خسارتی دائمی به پرینتر شما بزند. سازندگان دستگاه به این دلیل است که کمی جوهر اضافی درون کاتریج باقی می گذارند ( پیغام کمبود یا اتمام جوهر در اصل برابر با خالی بودن کامل تانک نیست).

آیا می توانم کاتریج جوهر پرینتر خود را ریست کنم؟

چیپ های اپسون متنوع هستند و برای هر دسته از آن ها چیپ رسیتور مخصوصی وجود دارد. قبل از خرید از تطابق مدل چیپ رسیتور با چیپ اطمینان حاصل کنید.

نحوه استفاده

قبل از توضیح چگونگی استفاده از چیپ رسیتور باید به یک نکته مهم اشاره شود. بهترین زمان استفاده از چیپ رسیتور که نگذارید پرینتر به شما پیغام خالی شدن کاتریج بدهد. یا کاتریج ها کاملاً خالی شوند. چیپ را جایگزین کرده یا اگر چیپ اتوریست بود با چیپ رسیتور ریست کنید.

طراحی چیپ رسیتورهای موجود در بازار ممکن است متفاوت باشند. اما پروسه یکی است. به راحتی اتصالات طلایی چیپ را روی پین های چیپ رسیتور قرار داده و فشار دهید. معمولاً پین های رسیتور الگوی مشخصی مثل اتصلات طلایی پیشت چیپ دارد. رسیتور ممکن است از تمام اتصالات چیپ استفاده نکند. پپس نگران نشوید اگر کاملاً با هم هماهنگ نشدند. منتظر بمانید تا نور LED سبز رنگ شود. اگر بعد از چند ثانیه سبز نشد سطح چیپ را با محلول پایه الکل کمی تمییز کنید و از صحت باتری چیپ رسیتور اطمینان حاصل کنید. زمانیکه چیپ با موفقیت ریست شد در کاتریج قرار داده و شروع به استفاده کنید.

برای خرید انواع چیپ رسیتور اپسون به فروشگاه مراجعه کنید.

فروشگاه پیروزگر-غفاری

مشاهده تمامی نوشته های نویسنده

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای الزامی میبایست تکمیل شوند.

بازگشت به بالا