بهترین دستگاه جوهرافشان چندکاره کدام است؟

بازگشت به وبلاگ
بهترین دستگاه جوهرافشان چندکاره کدام است؟

بهترین دستگاه جوهرافشان چندکاره کدام است؟

بهترین دستگاه جوهرافشان چندکاره کدام است؟ HP و Epson  یا Canon

تصمیم گیری در مورد اینکه کدام پرینتر چند کاره برای نیاز شما مناسب است، کمی مشکل است. همانطور که از نام آنها پیداست این دستگاه های چند کاره وعده های زیادی از قبیل چاپ، کپی و اسکن را می دهند. اما پیدا کردن دستگاه چندکاره ای که تمام این امور را به خوبی انجام دهد، چالش برانگیز است. به خصوص زمانیکه هزینه از اهمیت بالایی برخوردار است.

در این مقاله بیش از یک جین دستگاه جوهرافشان و لیزری بررسی شده اند تا به شما در انتخاب یک چندکاره مناسب کمک کنند. با توجه به اینکه هر پرینتر مزایا و معایب انحصاری خود را دارد، اعمال مختلفی روی هر کدام تست شده است.

دستگاه های مقایسه شده در این مقاله:

بهترین دستگاه چندکاره کدام است؟

کیفیت چاپ متون

در اولین قدم برای خود مشخص کنید که چاپ عکس برای شما مهم است یا اسناد ساده؟ درحالیکه پرینترهای جوهرافشان خیلی برای چاپ متون واضح و تمیز نسبت به لیزری مناسب نیستند. اما بسیاری از جوهرافشان های امروزی چاپی بسیار نزدیک به لیزری عرضه می کنند. در بعضی از مدل ها با استفاده از کاغذ مرغوب و درجه یک کیفیت با لیزری برابری می کند. برای مثال دو دستگاه کنون MG3620 و TS6020 متون کتابی بسیار خوبی روی کاغذ مرغوب چاپ می کنند. دستگاه های Hp نیز چاپ های با کیفیتی از متون عرضه می کنند اما محصولات اپسون (به غیر از مدل تحسین برانگیز WF2760 که سرعت خوب و چاپ متون عالی دارد) کیفیت چاپ متن پایین تری دارند.

اگر شما نیاز به دستگاهی با چاپ دو طرفه دارید مطمئن شوید دستگاهی می یابید که کیفیت مشابهی در هر دو طرف کاغذ تولید می کند. دستگاه های کنون TS6020 و اپسون WF6590 چاپ های دوطرفه از اسناد متنی با کیفیت و وضوحی برابر با چاپ های یک طرفه ارائه می کنند. اگر قصد چاپ اسناد pdf را دارید باید توجه کنید کیفیت متون و گرافیک ها متنوع است. اکثر مدل های hp همیشه چاپ خوبی ارائه می دهند. کنون ts6020 نیزصاف ترین و واضح ترین حروف را چاپ می کند. اپسون WF2760 نیز متون جذابی را چاپ می کند اما xp640 خیلی کیفیت چاپ متن خوبی ندارد.

چاپ گرافیک های pdf روی کاغذ معمولی از قابلیت های مدل های hp است. هر دو مدل envy 5540 و  officejet 4650 چاپ بسیار ظریف با گرافیک عالی ارائه می دهند.

برنده چاپ متون با کیفیت CANON است. بهترین چندکاره برای چاپ متون با کیفیت TS6020 است که متونی با کیفیت بالا با سرعت ۹/۸ ppm تولید می کنند.

چاپ عکس گلاسه

به طور کلی تمام جوهرافشان های چندکاره که اخیراً تست شده اند چاپ های گلاسه جذابی تولید می کنند اما تفاوت های ظرفی که ارزش اشاره دارد وجود دارد. مدل های HP و اپسون به سمت چاپ های گرم تر گرایش دارند که سلیقه ای است. مدل های کنون ظاهری طبیعی تر دارند گرچه هر دو مدل TS6020 و MG3620 اشباع رنگ بیشتری در قرمز و سایه های آن نسبت به مدل های دیگر دارند. چاپ های تولید شده با Epson x640 رنگ هایی به خوبی اشباع شده با جزییات بسیار خوب ارائه می کند اما در تست چاپ کمی غیرطبیعی با زردی زیاد تولید کرد. در تست چند مدل برای تولید جزئیات خوب، نواحی بسیار تیره و سایه دار عکس های مناظر شکست خوردند. X640 چاپ های نواحی تیره را یکدست و بدون جزئیات دقیق چاپ گرفت. در حالیکه CANON TS6020 و HP5540 جزئیات بیشتری در نواحی تیره و سایه دار ارائه دادند.

برنده چاپ عکس گلاسه CANON است.  بهترین چندکاره برای چاپ عکس گلاسه CANON TS6020 عکس های گلاسه به خوبی اشباع شده و طبیعی را تولید می کند.

کیفیت کپی و اسکن

مدل های HP بهترین بازتولید رنگ روی کاغذ ساده را ارائه می دهد. HP envy 5540 کپی های بسیار زیبایی را تولید می کند. کپی های کنون بافت پایین تری نسبت به hp5540 دارند با این حال کنون TS6020 رنگ های خوبی باز تولید می کند (نواحی تیره برخی از جزئیات خود را از دست می دهند). در بین مدل های اپسون xp640 بهترین ماشین کپی بود. چندکاره های اپسون انتقال خوبی از گرافیک های رنگی در کپی های خود باز تولید می کنند.

کیفیت اسکن در مدل های HP و CANON و اپسون xp640 تحسین برانگیز بود اما در دو مدل دیگر اپسون کمی نقص وجود داشت.

برنده کپی رنگی روی کاغذ معمولی HP است. بهترین چندکاره برای کپی های گرافیک رنگی هر دو مدل HP envy5540 و HP 4650 چاپ های فتوگرافیکی بسیار اشباع شده و با جزئیات عالی روی کاغذ ساده تولید می کنند.

برنده اسکن CANON می باشد. بهترین چند کاره برای اسکن: اکثر چندکاره های جوهرافشان اسکن های باکیفیت بالا تولید می کنند اما مدل های کنون TS6020 زمان بسیار کمتری نسبت به مدل های HP و Epson می برد.

سرعت چاپ

در تست سرعت از هر سه برند سریعترین انتخاب شده است. CANON TS6020 و Epson WF2760 و HP Officejet 4650

CANON TS6020 و Epson WF2760 و HP Officejet 4650CANON TS6020 و Epson WF2760 و HP Officejet 4650

برنده سرعت چاپ Canon است.

سرعت کپی و اسکن

بهترین دستگاه جوهرافشان چندکاره کدام است؟بهترین دستگاه جوهرافشان چندکاره کدام است؟بهترین دستگاه جوهرافشان چندکاره کدام است؟

برنده سریعترین کپی و اسکن کنون می باشد. Canon MG3620

هزینه جوهر

اپسون کمترین هزینه را به ازای هر صفحه ارائه می دهد.

سخن نهایی

همانطور که مشخص است کنون در اکثر دسته بندی ها بهترین انتخاب شناخته شده است.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

نظرات (1)

  • سی دی نقش پاسخی برای %s بگذارید

    سلام
    ممنون از مقاله زیباتون در کیفیت اپسون شکی نیست ولی سرعتش …. کانن فک میکنم از اپسون دقت کمتری داره ولی سرعتش بهتر هست از پرینتر های کانن در چاپ سی دی استفاده کردم عالی هستش

    در زمان نصب ۱۳۹۹-۰۹-۰۴ خطایی رخ داد: ۴:۵۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به وبلاگ