روتوش پوست صورت با فتوشاپ

روتوش پوست صورت با فتوشاپ

روتوش پوست صورت با فتوشاپ

روتوش پوست صورت با فتوشاپ بیشتر برای حذف جوش و لکه های پوست به کار می رود. در این وبلاگ آموزش داده می شود که چگونه می توان ناملایمات جزئی پوستی را با ابزار Spot Healing Brush در فتوشاپ حذف کرد.

چرا ابزار Spot Healing Brush برای صاف کردن پوست گزینه مناسبی است؟

ابزار Spot Healing Brush در اصل یک ابزار جایگزینی بافت است. بافت صدمه دیده یا ناخواسته را از مکان مورد نظر برداشته و آن را با بافت خوب محدوده احاطه شده جایگزین می کند. بافت خوب سپس با تون و رنگ اصلی آن ناحیه ترکیب شده تا عکس را با نتیجه عالی heal یا درمان کند.

ابزار Spot Healing Brush بسیار شبیه به ابزار پدر خود یعنی Healing Brush استاندارد است. در کار Healing Brush بافت خوب را باید دستی پیدا کرد اما Spot Healing Brush بافت خوب را خودش انتخاب می کنید. وقتی میخواهیم عکس را روتوش کنیم، روی لک کلیک کرده ( ابزار باید انتخاب شده باشد) و به راحتی محو می شود. در زیر به شرح کار می پردازیم:

برای تمرین می توانید از هر عکسی استفاده کنید. عکس زیر به علت سادگی و مشکلات پوستی در این وبلاگ انتخاب شده است.

نحوه حذف لک های پوستی در فتوشاپ

قدم اول: یک لایه خالی اضافه کنید

با عکسی که در فتوشاپ باز می شود، پنل لایه ها عکس را در لایه پیش زمینه نشان می دهد.

برای جدا کردن کار روتوش از عکس اصلی، یک لایه جدید بالای عکس با فشردن و نگه داشتن دکمه Alt در ویندوز یا Option در مک روی کیبورد و کلیک کردن آیکون Add New Layer ایجاد کنید.

نام لایه جدید را Spot Healing بگذارید و اوکی را بزنید.

قدم دوم: انتخاب Spot Healing Brush از نوار ابزار

قدم سوم: انتخاب گزینه Sample All Layers

وقتی Spot Healing Brush انتخاب می کنید در منوبار انتخاب هایی که در بالا باز می شود گزینه Sample All Layers را انتخاب کنید. این گزینه باعث می شود که ابزار از تمام لایه ها برای انتخاب بافت استفاده کند( نه تنها از لایه جدید بلکه از لایه عکس زیرین هم استفاده می کند).

قدم چهارم: انتخاب Content-Aware

در همان منوبار انتخابی بالا در قسمت type گزینه Content-Aware را انتخاب کنید. این به فتوشاپ امکان انتخاب هوشمندانه تری نسبت به بافت جایگزین مورد نظر را می دهد.

قدم پنجم: روی لکه ها کلیک کنید تا heal شوند.

روی جوش ها و سایر لکه های جزئی پوست با ابزار کلیک کنید تا به سرعت از بین بروند. برای کسب بهترین نتیجه سایز قلمو را کمی بزرگتر از لکه بگذارید. برای تغییر راحت تر سایز قلمو از دکمه های براکت روی کیبورد استفاده کنیم.

نحوه تصحیح اشتباهات

اگر فتوشاپ اشتباه کند و لکه بعد از اولین تلاش از بین نرود، با زدن کلیدهای Ctrl+z روی کیبورد به مرحله قبل بازگردید. سایز قلم خود را در صورن نیاز تغییر دهید و دوباره امتحان کنید. هر بار که کلیک کنید، نتیجه متفاوتی می گیرد. همین روند را برای سایر لک های کوچک ادامه دهید.

روتوش نواحی بزرگتر با Spot Healing Brush

در عکس به در قسمت چانه نواحی بزرگتری از لک موجود است رجوع می کنیم. برای تمییز کردن نواحی مشکلی مثل این، اول با نواحی راحت تر را مقابله کنید. سپس با یک قلمو بزرگ و یک کلیک مفرد روی نواحی بزرگتر کار کنید.از بیرون به داخل لکه ها کار کنید. میتوانید در حرکت های کوچک کلیک و درگ کنید. وقتی درگ می کنید برس شما مشکی می شود. اینکار را انقدر با حوصله و دقت ادامه می دهیم تا به نتیجه رضایت بخشی برسیم.

پاکسازی نهایی لکه های باقیمانده

یک دسته جوش زیر بینی در عکس باقیمانده است

دوباره با لکه های ریزتر شروع می کنیم. با کلیک و درگ های مداوم و کوچک تمان نواحی را با بافت تمییز جایگزین می کنیم

حالت های ترکیبی Spot Healing Brush

هنگام روتوش پوست با این ابزار، گاهی اوقات با تغییر حالت نرکیبی از نرمال به lighten یا سبکتر نتیجه بهتری می گیریم. با گذاستن حالت تریکیبی روی سبکتر، فتوشاپ فقط پیکسل هایی که نسبت به بافت خوب تیره تر هستند را جا به جا می کند. لکه ها و جوش ها از پوست روشن تر یا تیره تر هستند که با این تنظیمات فقط همین نواحی تغییر کرده و ناحیه اطراف طبیعی تر باقی می مانند.

فروشگاه پیروزگر-غفاری

مشاهده تمامی نوشته های نویسنده

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای الزامی میبایست تکمیل شوند.

بازگشت به بالا