سیستم جوهر پیوسته

بازگشت به وبلاگ
سیستم جوهر پیوسته

سیستم جوهر پیوسته

سیستم جوهر پیوسته

سیستم جوهر پیوسته CIS که به آن سیستم جریان پیوسته CFS یا سیستم پرشدن جوهر اتوماتیک AIRS می گویند یک روشی برای ارسال حجم بزرگی از جوهر مایع به یک هد پرینتر نسبتاً کوچک است. بسیاری از پرینترهای درجه حرفه ای و تجاری از یک سیستم جوهر پیوسته در طراحی خود برای افزایش ظرفیت چاپ استفاده می کنند.

بعضی از شرکت ها پس از فروش همچنین یک لوازم جانبی تکمیلی برای تبدیل مدل های مشخصی از پرینترهای درجه مصرفی به سیستم های جریان پیوسته استفاده می کنند. این سیستم ها توسط اکثر سازندگان پرینتر رد شده است زیرا تهدیدی برای تجارت آن ها می شود. زیرا سود فروش کارتریج های یکبار مصرف را منحل می کند. امروزه بعضی از سازندگان مدل هایی با خاصیت سیستم جوهر پیوسته ارائه می کنند.

سیستم جوهر پیوسته

مقایسه با پرینترهای تانک سر خود

اکثر پرینترهای کم قیمت مصرفی تانک های کوچک جوهر را مستقیم با هد پرینتر در کرییج (carriage) قرار می دهند.  این تانک ها می توانند حجم بسیار کمی از جوهر را ذخیره کنند (کمترین مقداری حدود ۱۰ میل) و متعاقباً نیاز به تعویض متدوام دارند. باید ذکر شود که هر تعویض کارتریج معمولاً به طور اتوماتیک با یک چرخه هد کلین پرینتر برای خارج کردن حباب های هوا از سیستم همراه است که در نتیجه مقدار جوهر مصرفی را کاهش می دهد. پرینترهای درجه تجاری از تانک های جوهر بزرگتری در هد پرینت استفاده می کند. اما به تبع بزرگتر شدن صفحه چاپ و سرعت آن دیگر تانک های متصل به هد پرینتر برای حجم بالا و لختی حجم مایع اضافه شده به هد چاپ منطقی و عملی نیست و دقت چاپ را کاهش می دهد.

سیستم جوهر پیوسته

جدا کردن مخزن جوهر از هد چاپ ممکن است اجازه دهد تانک در حین یک فرآیند چاپ پر شده یا جا به جا شود. با تانک های جوهر قرار گرفته روی هد چاپ، جا به جایی معمولاً نیازمند تنظیم دوباره و چک alignment است که لزوماً نیازمند توقف و قطع هر گونه چاپ در هر کار است. تانک های جوهر جداگانه می توانند پر شده یا تعویض شوند بدون اینکه چاپ های گران قیمت و طولانی را به مخاطره بیاندازند (مانند پرینتر بنر).

کیت های لوازم جانبی تکمیلی

بسیاری از سیتم های جوهر پیوسته به گونه ای توسعه یافته اند که اکثر پرینترهای کنون، اپسون، HP و … را پوشش دهی می کنند. این سیستم های تغذیه حجیم به کاربران اجازه استفاده از جوهرهای قیمت مناسب و غیر فابریک و یا جوهر های مخصوص مثل سابلیمیشن وخوراکی را می دهد. این موارد به کابران امکان تولید چاپ های بخصوص با کسری از قیمت خرید کارتریج های مخصوص یا گران قیمت را می دهد.

تانک های جوهر پیوسته تکمیلی  در طراحی متنوع هستند و اکثرا یه سطح و طراحی فشار هوای ثابت را دارند. سیستم های جوهر پیوسته سطح ثابت یک جریان روان از جوهر را به کارتریج ها به محض نیاز می رسانند. جلوی تانک به اتمسفر تهویه شده و پیمانه نگاتیو فشار هوا ر پشت تانک جوهر را به کارتریج می رساند.

سیستم جوهر پیوسته

محدودیت های سیستم های تکمیلی

بسیاری از پرینترهای درجه مصرفی کارتریج هایی پوشش های محصور شده و بسته دارند.نصب یک سیستم تکمیلی ممکن است سخت یا غیر ممکن باشد زیرا هیچ فضایی برای تیوب یا لوله های منعطف که باید هنگام حرکت هد به جلو و عقب خم شده و انعطاف داشته باشند وجود ندارد. جم یا مسدود شدن ممکن است در صورت گیر کردن لوله ها در مسیر هد چاپ رخ دهد. ممکن است پرینتر نیاز به تغییرات مانند درآوردن کاور و بریدن سوراخ های روی بدنه برای ایجاد فضای عبور تیوب یا لوله ها داشته باشد.

سیستم جوهر پیوسته

 

بعضی پرینترهای تانک روی کارتریج مانند اپسون از یک کلمپ تا شده بر روی تانک برای محافظت مکان آن در جایگذاری درست روی کرییج پرینتر استفاده می کنند. این کلمپ مسیر تیوب یک سیستم جریان پیوسته تغذیه تانک را بلوکه می کند و کرییج پرینت ممکن است نیاز به تغییری مانند حذف کلمپ، بریدن سوراخ هایی روی کلمپ و یا نصب یک کلمپ تکمیلی با بالای باز داشته باشد.

معمولاً تغییرات در عملکرد یک محصول، مانند نصب یک سیستم جوهر پیوسته، دستگاه را از گارنتی شرکت خارج می کند. از جمله پرینترهایی که سیستم جوهر رسانی آن در ایران به پیوسته تبدیل می شود می توان به مدل های اپسون p50 یا ۱۴۱۰ اشاره کرد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به وبلاگ