مقوای پشت طوسی

بازگشت به وبلاگ
مقوای پشت طوسی

مقوای پشت طوسی

مقوای پشت طوسی

مقوای پشت طوسی در گرماژهای مختلف از ۲۳۰ تا ۴۵۰gsm در سایزهای مختلف موجود است. همانطور که از نام آن پیداست یک سمت این مقوا طوسی رنگ و سمت دیگر آن سفید است.

مقوای پشت طوسی کاربرد وسیع و گونانی در صنعت بسته بندی دارد و می توان گفت محبوب ترین مقوای موجود است و بازیافت آن ممکن می باشد. این مقوای پشت طوسی که به آن ها مقوای دوپلکس می گویند از دو لایه چسبیده به هم تشکیل شده است.

مقوای پشت طوسیخصوصیات مقواهای پشت طوسی و پشت سفید:

بعضی از خصوصیاات مقوای پشت طوسی: این مقواها یا بسیار منعطف یا بسیار سخت است و این بسته به کاربرد آن است. این مقوا قابلیت چاپ در تیراژ بالا را دارد. معمولاً به صورت پالت بسته بندی و انبار می شوند. مقوای پشت طوسی معمولاً در صنعت دارو سازی در بسته بنددی اقلام دارویی کاربرد دارد. اما بااین حال به علت اینکه این کاغذها اغلب از فیبرهای بازیافتی تولید می شوند و شاید باعث بروز حساسیت های آلرژی شوند که از مواد بازیافتی نشات می گیرد. استفاده آن ها در صنعت دارویی اکثرا ممنوع است.

مقوای پشت طوسیمقواهای پشت طوسی کماکان کاربردهای فراوانی در بسیار از صنایع مانند بسته بندی غذایی (کارتن های مواد مثل بستنی) دارند. با این حال مقوهای پشت کرمی تحمل بالاتری داشته و کیفیت مرغوب تری دارند مه امروزه بیشتر در صنعت داروسازی به کار می روند. نوع دیگری از مقوا که در بسته بندی مواد مربوط به سلامتی به کار می روند و توسط وزارت بهداشت استاندسازی شده اند ایندربرد نام دارد.

امروزه بالاترین مصرف مقوای پشت طوسی در جعبه شیرینی ها و بعضی مواد غذایی است.

مقوای پشت طوسی

این نوشته را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به وبلاگ