پرینتر UV صفحه گسترده

بازگشت به وبلاگ
uv printer

پرینتر UV صفحه گسترده

پرینتر UV صفحه گسترده

این پرینترها از نور فرابنفش برای چاپ روی مواد مختلف با سرعت و کیفیت فوق العاده بهره می برد. چاپ UV یک فرمی از چاپ دیجیتال است که از نور فرابنفش برای اعمال و خشک کردن جوهر در زمان چاپ استفاده می کند. وقتی پرینتر جوهر را روی سطح ماده  (به آن بستر نیز می گویند) پخش می کند، چراغ های نور UV با طراحی خاص و منحصر به فرد به دنبال جوهر حرکت کرده و جوهر را درجا روی سطح خشک می کند. جوهر فرموله شده و خاص این پرینترها وقتی در معرض نور UV قرار می گیرد به یک پلیمر جامد تبدیل شده و به متریال مورد نظر می چسبد به این پروسه درمان نیز می گویند.

پرینترهای جوهرافشان UV شبیه به پرینترهای حلال یا آبکی جوهرافشان هستند زیرا از عناصر پایه مثل جوهر و کاغذ استفاده می کنند و هدف همه آنها شامل چسباندن جوهر روی متریال است. اما فرآیند کلی و تولیدات منحصر به فردی دارند.

این تکنولوژی در ابتدا برای خشک کردن لاک های ژله ای ناخن در مانیکور طراحی شد و به سرعت جای خود را در بازارهای تبلیغاتی و صنعتی باز کرد. به دلیل اینکه نورهای فرابنفش هر نوع جوهر پرینتری را به سرعت خشک (درمان) می کنند، نقطه های جوهر خیس فرصت پخش شدن روی سطح بعد از چاپ را ندارند که باعث کسب نتیجه ای با جزئیات بسیار با کیفیت و بهتر می شود. جوهر های درمان شده توسط فرا بنفش در مقابل تغییرات آب و هوایی مقاوم و طول عمر بیشتری در مقابل فید و محو شدن دارند.

تکنولوژی درمان UV به پرینترهای صفحه گسترده اجازه استفاده از متریال های غیر معمول مثل آلومینیوم را می دهد. در واقع پرینترهای صفحه گسترده UV امکان چاپ در اکثر سطوح با ضخامت های متنوع را دارد.

 

مزیت های پرینترهای فرابنفش

  1. پرینت روی سطوح وسیعی از بسترها
  2. بازگشایی دری بسوی ایده های خلاقانه
  3. خداحافظی با سطوح از پیش طراحی شده و کاغذ های کتد
  4. کاهش زمان خشک شدن جوهر باعث کاهش زمان تولید و سرعت بخشیدن به خط تولید می شود
  5. چاپ همزمان لایه های مختلف رنگ
  6. اشباع رنگ بهتر روی سطوح و بسترهای جامد
  7. محصول چاپ شده نهایی مقاوم در برابر محو شدن، سایش، رطوبت و گرما است
  8. از نظر زیست محیطی سالم تر هستند
  9. به علت کاهش زمان تولید و بی نیاز به تولید گرما برای خشک شدن جوهر در هزینه برق نیز صرفه جویی می شود.

در حال حاضر دو کمپانی بزرگ Roland و Mamika بزرگترین تولید کننده پرینترهای Uv هستند.

roland and mimaki

این نوشته را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به وبلاگ