چاپ در دکوراسیون

بازگشت به وبلاگ
printing in decoration

چاپ در دکوراسیون

چاپ در دکوراسیون

وقتی اسم از طرح در دکوراسیون یا تبلیغات به میان می آید،یک طیف وسیعی از استایل ها برای فضای دکوراتیو موجود است.  طرح های متنوعی از جمله، ساده، گلدار، حیوانات، اشکال هندسی، راه راه و … . اما زمانیکه به یک طرح سفارشی برای فضای دکوراسیون خود نیاز داشته باشیم راه حل فقط یک چیز است: سابلیمیشن.

اکثر چاپ های دکوراسیون وابسته به پرینترهای دای_سابلیمیشن هستند اما پرینتر فقط یک طرف معادله است.

این یک حقیقت ساده ای از زندگی است که ظاهر اجسام در انتخاب ما تاثیر بسزایی دارند. برای مثال طعم یک لیوان چای در یک ماگ ساده تفاوتی با طعم آن در یک لیوانی که تصویر زیبا یا تصویر یکی از نزدیکان را روی خود چاپ دارد ندارد. اما اکثراً ما ترجیح می دهیم از لیوان عکس دار استفاده کنیم حتی اگر گرانتر تمام شود. این موضوع در مابقی محصولات از کاور موبایل تا تیشرت و پرده صدق می کند. و این ماهیت چاپ دکوراتیو است.

تکنولوژی پایه برای پرینت تمامی این محصولات متنوع سابلیمیشن دای است که با الیاف پلی استری یا سطوح خالی با لایه پلی استری کتینگ شده تند کار می کنند. این تکنولوژی شامل چاپ گرافیک مورد نظر روی کاغذ ترنسفر و گیره کردن کاغذ به محصول نهایی  و سپس پرس حرارتی با دمای ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد است. این حرارت باعث جدا شدن جوهر از کاغذ و حرکت آن در الیاف پلی استری می شود. در نتیحه گرافیک در جسم جاسازی شده و به خورد آن رفته است و در مقابل تماس و شست و شو بسیار مقاوم است.

 

sublifurniture

مبلمان پرینت شده ایده ای جامع از محدوده و تنوع محصولاتی که می توان چاپ کرد می دهد

کاغذ ترنسفر

یک طرف دیگر معادله در چاپ دکوراسیون کاغذهای سابلیمیشن و ترنسفر هستند. انواع مختلفی از کاغذ موجود است. هرچه گرم کاغذ سنگین تر باشد مقدار جوهری که حمل می کند بیشتر است. در نتیجه اگر بخواهید روی الیاف سنگین چاپ کنید احتیاج به استفاده از جوهر بیشتر و در نتیجه کاغذ سنگین تر دارید. شما باید یک تعادل بین هزینه هر چه کمتر کاغذ و دریافت ماکزیمم مقدار جوهر در الیاف ایجاد کنید.

انواع مختلفی از کاغذ در بازار موجود است. بسیاری از فروشنده ها منحصراً برند خود را می فروشند. اما چندین شرکت بزرگ جهانی و معروف نیز وجود دارند. شرکت هایی مانند: کلدن هو از هلند، بیور از آمریکا، جم از سوسیس.

جوهرهای سابلیمیشن

طرف دیگر معادله جوهر های دای-سابلیمیشن هستند. این جوهرها بر پایه آب بوده و محدوده رنگ وسیعی بر پایه CMYK تولید می کنند. بعضی از تولید کننده و فروشندگان از رنگ های فلورسنت (رنگ های فلورسنت از مقدار بیشتری از هر دو طیف قابل مشاهده و طول موج های پایین تر نسبت به رنگ های معمول استفاده می کنند) در لباس های ورزشی و … استفاده می کنند. در گذشته پرینترهای تغذیه رولی را برای چاپ پارچه با تبدیل مخزن جوهر به دای تبدیل به سابلی می کردند. اما امروزه پرینترهای سابلیمیشن با کیفیت وجود دارند که از جوهرهای اورجینال خود استفاده می کنند.

سطوح قابل چاپ

محدوده وسیعی از بسترها از رول های متریال تا محصولات فیزیکی یا روکش ها مانند تیشرت وجود دارد. دای سابلیمیشن فقط با پلی استر کار می کند اما محصولات ترکیبی زیادی مانند تیشرت ها که از ترکیب پنبه با پلی استر تولید می شوند موجود هستتند. سطح یک بستر باید ۵۰% پلی استر داشته باشد. اگر ماده ۱۰۰% پلی استر باشد می توانید شدت رنگ، کیفیت و بازده محصول را به نهایت برسانید. بعضی از تولید کنندگان تمایل به ترکیب الیاف طبیعی با الیاف مصنوعی دارند تا به بافت های متنوعی دست یابند. اما به دلیل اینکه جوهر فقط به پلی استر خوب می چسبد، اکثر مردم از پلی استر اتفاق می کنند.

برای چاپ روی اجسام سخت دو نوع انتخاب وجود دارد. انتخاب اول چاپ مستقیم روی محصول است. و انتخاب دوم اعمال گرافیک بوسیله پروسه دای سابلیمیشن است.

سابلیمیشن

ترنسفر دای سابلیمیشن انعطاف پذیری زیادی دارد. زیرا شما از یک پرینتر، یک نوع جوهر و کاغذ می توانید برای کاربردهای متنوع استفاده کنید. با این حال شما ممکن است نیاز به تهیه پرس حرارتی متفاوت برای هر جسم داشته باشید. مثل ماگ و تیشرت که دو پرس متفاوت می خواهند.

 

پروسه دای-سابلیمیشن فقط با پلی استر کار می کند پس شما باید بستر و روکش هایی با کتینگ پلی استر خریداری کنید.با این حال انواع مختلفی از محصولات برای انتخاب وجود دارند. تولید کنندگان سابلیمیشن خود امروزه خود به این واقف هستند که تفاوت بسیار کمی بین کیفیت محصولات با قیمت نزدیک به هم وجود دارد.

پرینتر UV

چاپ مستقیم روی محصولات با پرینترهای UV امکان پذیر است. شرکت های Mutoh، Roland،Mimaki پرینترهای UV کوچک با بستری تخت سازگار با اشکال مختلف محصولات تولید می کنند. مانند ماگ ها و بطری ها. این دستگته ها برای آیتم های تبلیغاتی کوچک مناسب هستند. UV روی هر چیزی مثل چوب، پلاستیک یا فلز چاپ می کند. اما برای اطمینات قبل از تولید عمده باید یک تست از محصول گرفته شود تا از بروز مشکلات احتمالی مانند ترکیب شیمیایی در تقابل با جوهر جلوگیری شود. با این حال UV برای محصولاتی که با خوراک و غذا در تماس هستند مناسب نمی باشد. و معمولاً از UV برای هر چیزی که در تماس مستقیم با پوست است مانند لباس استفاده نمی شود زیرا ممکن است موجب حساسیت پوستی شود.

uv_printer

 

 

انتخاب بهینه و مناسب بسته طول خط تولید و بزرگی شما متفاوت است. یک ماشین رومیزی کوچک برای تولید محصولات کوچک تبلیغاتی مناسب و مقرون به صرفه است. این صنعت به سرعت در حال رشد است و ممکن است کار چاپ به بزرگی وسایل یک هتل باشد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به وبلاگ