چاپ فویل سرد

بازگشت به وبلاگ
چاپ فویل سرد

چاپ فویل سرد

چاپ فویل سرد

چاپ فویل سرد که به آن استمپ فویل سرد نیز می گویند یک روش مدرن چاپ فویل متالیک روی سطوح است تا به آن ها ظاهری زیبا بدهد. چاپ فویل سرد می تواند به دو روش صورت گیرد: روش قدیمی تر فرآیند لمینت خشک است که در صنعت چاپ افست معمول است. و روش جدیدتر فرآیند لمینت خیس با تنوع زیاد است که در صنعت لیبل گذاری فلکسو غالبا استفاده می شود.

چاپ فویل سردچاپ

لمینت خشک فویل سرد

با استفاده از یک صفحه استاندارد یک تصویر روی یک سطح با به کارگیری یک چسب فویل سرد درمان شده با UV چاپ می شود. یک خشک کننده UV چسب را آب کرده و آن را چسبناک می کند. فویل از یک رویل می چرخد به سطح فشار داده می شود. فویل به چسب روی سطح می چسبد و تصویر با جلوه فویلی روشن ساخته می شود. فویلی که به سطح نمی چسبد روی یک خط پلی استری نازک باقی می ماند و زاءدها به سمت غلطک هدایت می شوند. به علت اینکه چسب مانند جوهر به سطح چاپ اعمال می شود، نیاز به ساخت هیچ استمپ یا مهر گران قیمتی نیست.

بعد از چاپ، سطح تصاویر فویل سرد ممکن است وارنیش، لمینت یا کپسوله شوند تا دوام و طول عمر بالایی پیدا کنند.

سطوح

بعضی از سطوح چاپ برای ترنسفر فویل سرد نا مناسب می باشند. بهنرین نتیجه روی کاغذهای کوتینگ گلاسه وکاغذهایی با سطح صاف حاصل می شود. وزن کاغذ بین ۸۰ تا ۵۰۰ گرم بر مترمربع مناسب است.

چاپ فویل سردمزایا

فرآیند نیازمند هیچ ابزار استمپ زنی نیست اما در عوض از صفحه های چاپ استفاده می کند که ارزانتر هستتند و در عرض چند ساعت می توانند ساخته شوند. درحالیکه زمان تحویل ابزار استمپ زنی قلم زنی یا حکاکی به دو هفته نیز می رسد. مهم تر از اینکه برای طراح تصاویر گرادیانت و … نیز می توانند تولید شوند.

تاریخچه

استمپ زنی فویل داغ

فویل سرد تکامل یافته استمپ فویل داغ است. استمپ زنی فویل داغ معمولاً روی سطوح از قبل چاپ شده به کار گرفته می شوند. مانند کارت های شناسایی و … . فویل داغ اقتصادی است اما بسیار کند است. نوع گرافیک هایی که میتوان روی آن ها اعمال شود محدود به متون و تصاویر واضح است. فویل داغ برای سطوح حساس به گرما مانند پلی اتیلن، وینیل یا فیلم قابل استفاده نیست.

تحول فویل سرد

فویل سرد ایده استمپ زنی فویل داغ را گرفته و روشی معقول تر و به صرفه تر ارائه کرده است. فویل سرد می تواند با رزولوشن بالا و دیق اعمال شود. این تکنیک برای بهترین نتیجه نیاز به سطحی صاف  و روان دارد.

چاپ فویل سردموارد استفاده

فویل سرد معمولاً روی محصولاتی که نیاز به جلب توجه قوی دارند استفاده می شوند. مانند مواد مصرفی خانگی،  کارن های سیگار، لیبل های نوشیدنی، بسته بندی های لوازم آرایشی و … .

 

این نوشته را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به وبلاگ