کاغذ بهم پیوسته کامپیوتری

کاغذ بهم پیوسته کامپیوتری

کاغذ بهم پیوسته کامپیوتری

کاغذ بهم پیوسته کامپیوتری

کاغذ بهم پیوسته کامپیوتری کاغذی است که برای پرینترهای ماتریس سوزنی و خطی طراحی شده است. این کاغذ در حدود سال ۱۹۱۰ میلادی ابداع شد. کاغذ بهم پیوسته کامپیوتری معمولاً به صورت تک برگ (که معمولاً هیچ کتینگی ندارند) و یا چند برگی ( که بین آن ها یا کاربن است یا چند لایه کاغذ کپی کاربن لس) موجود است.

این کاغذها که به آن ها کاغذ فرم نیز می گویند زمانی استفاده می شوند که رسانه یا دستگاه چاپ به لبه ها حساسیت ندارد یا ورق های مفرد به هم پیوسته برای کاربرد مناسب نیستند. کاغذ بهم پیوسته کامپیوتری معمولا دارای دو پرفراژ هستند یکی در بین هر صفحه مفرد و دیگری در لبه ها که قسمت سوراخ دار و پانچ شده را از کاغذ جدا می کند.

 برای خرید کاغذ کامپیوتری به فروشگاه وبسایت مراجعه کنید.

شکل و فرم

کاغذهای بهم پیوسته کامپیوتری به صورت طولی در لبه هر دو طرف با سوراخ های هم اندازه و هم فاصله پانچ شده اند که درون پرینتر چرخ های زنجیری یا کمربندهای دندانی با این پانچ ها درگیر می شوند که باعث حرکت کاغذ درون پرینتر می شود.

بعد از چاپ این ورق ها به راحتی جدا شده و به علت سوراخ های پانچ و زنجیره ای در کلاسورها و زونکن ها بایگانی می شوند. پرفراژها در هنگام پاره شدن شکاف های کوچکی روی کاغذ به جا می گذارند. این موضوع برای بسیاری از اسناد تجاری مانند صورت حساب ها یا داده های کامپیوتری مورد قبول است. اما در کاربردهایی که ظاهر بهتر مورد نیاز باشد پرفراژ بسیار بهتری به کار می رود که لبه های صاف و عالی به جا می گذارند. (میکروپرفراژ یا میکروپرف)

انواع کاغذهای بهم پیوسته کامپیوتری هنوز تولید می شوند، اگرچه در بسیاری از کاربردها پرینترهای سریع و تک برگی لیزری جایگزین شده اند. البته هزینه چاپ کاغذ بهم پیوسته کامپیوتری با یک پرینتر مناسب خود از هزینه چاپ لیزری کمتر است اما کیفیت چاپ آن نیز به مراتب پایین تر است. همچنین بسیاری از پرینترهای لزری می توانند چاپ دورو انجام دهند که این در مورد کاغذ بهم پیوسته کامپیوتری ممکن نیست.

انواع معمول

بالاترین درجه کاغذ بهم پیوسته کامپیوتری از یک کاغذ سنگین وزن مشابه کاغذ تایپ استفاده می کند. پرفراژ ها بسیار کوچک و نزدیک به هم هستند که به آن ها میکرو پرفراژ می گویند. میکروپرفراژ ها بعد از جدا شدن لب های بسیار صافی مانند برش تیغ دارند.

کاغذ بهم پیوسته کامپیوتری

 

ارزانترین کاغذ بهم پیوسته کامپیوتری معمولاً دارای ردیف های سبز روشن از قبل چاپ شده و عرضی هستند. این کار برای راحت کردن پیگیری مطالب روی صفحه صورت می گیرد. این کاغذها معمولاً بسیار سبک هستند و پرفراژ کنار قسمت پانچ را ندارند.

کاغذ بهم پیوسته کامپیوتریسایز معمول:

۲۴۱ در ۲۷۹ میلی متر

۳۸۱ در ۲۷۹ میلی متر

چاپ، جداسازی و بایگانی

چاپ

کاغذ بهم پیوسته کامپیوتری در بعضی از سیستم های چاپ سریع استفاده می شوند. بعضی از آن های متون را با سرعت ۲۰۰۰۰ خط در دقیقه چاپ می کنند که این سرعت معادل تولید ۴۰۰ صفحه در دقیقه است. تقریبا ۸ الی ۱۱ جعبه کاغذ را در هر ساعت چاپ می کنند.

جداسازی

جداکننده یا برستر ماشینی است که کاغذ بهم پیوسته کامپیوتری تک بخشی را به ورق های مفرد جدا از هم با پرفراژهای عرضی تقسیم می کند. یک برستر معمولاً در کاربردهای کاغذ فرم بهم پیوسته مانند تبلیغات تیراژ بالا و صورتحساب ها استفاده می شود. برستر از دومین برگ تا آخرین برگ را گرفته و غلطک های مخصوص درون آن آخرین ورق را نگه داشته و می کشند تا پرفراژ را پاره کنند. به همین منوال کاغذ بهم پیوسته در غلطک ها حرکت کرده تا برگ بعدی کنده شود. جداسازی معمولاً یک پروسه سرعت بالا است.

کاغذ بهم پیوسته کامپیوتریاسناد بهم پیوسته بزرگ ممکن است به ورق های مفرد و جدا از هم تفسیم نشوند. با تا کردن پیوسته دو ورق چاپ شده پشت به پشت و صحافی کردن یک دسته کاغذ فرم بهم پیوسته که از یک طرف تا شده اند. این امکان فراهم می شود تا آن ها مانند یک کتاب استفاده شوند.

کاغذ بهم پیوسته کامپیوتری

فروشگاه پیروزگر-غفاری

مشاهده تمامی نوشته های نویسنده

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای الزامی میبایست تکمیل شوند.

بازگشت به بالا