۵ مشکل معمول چاپ سابلیمیشن

بازگشت به وبلاگ
5 مشکل معمول چاپ سابلیمیشن

۵ مشکل معمول چاپ سابلیمیشن

۵ مشکل معمول چاپ سابلیمیشن

۵ مشکل معمول چاپ سابلیمیشن: در هر چاپی چالش های وجود دارد که باید به آن ها غلبه کرد. این بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند یادگیری است. شما نمی توانید مستقیم پشت صندلی راننده بنشینید و شروع به رانندگی بی نقص کنید. در مورد چاپ های فانتزی و دکوری نیز این امر حکم می کند.

برای چاپ سابلیمیشن ۵ مشکل معمول عبارتند از:

۱٫نوار نوار شدن

اگر شما با خطوطی از نبود جوهر در چاپ خود مواجه می شوید پس شما هم مشکلات بندین یا نوار نوار شدن را دارید. معمول ترین دلیل این مشکل گرفتگی نازل های هد پرینتر است. بخواهید یا نه، متاسفانه جوهر پرینتر با گذر زمان (نه فقط جوهر سابلیمیشن) خشک می شود. اگر این خشکی در هد پرینتر رخ دهد در نتیجه مشخصاً عبور جریان جوهر به مشکل برمی خورد. که این مانع باعث می شود بعضی نقاط چاپ فاقد جوهر باشد.

مادامیکه چاپ مداوم و پیوسته ای مثلا حداقل چنید بار در هفته را داشته باشید، جوهر فرصتی برای خشک شدن پیدا نمی کند. اما برای وقفه های طولانی بین زمان های چاپ مشکل بروز می کند.

راحت ترین راه برای مقابله با این مشکل جریان درآوردن مقداری جوهر از هد به صورت پیوسته و برنامه ریزی شده است که این کار با هدکلین صورت می گیرد. در پرینترهایی مثل ریکو Ricoh اگر دستگاه همیشه روشن باشد این عمل به صورت خودکار و برنامه ریزی شده صورت می گیرد. اما در پرینترهایی مثل اپسون، هدکلین هر چند روز یک بار به صورت دستی انجام شود.

نرم افزار هایی نیز موجود است که با تنظیم آن ها برای هد کلین به شما یادآوری می کنند.

بندین یا نوار شدن ممکن است به علت های دیگری نیز رخ دهد، اما قبل از سردرگمی از پر بودن مخزن های جوهر خود اطمینان حاصل کنید.

بندینگ یا نوار نوار شدن چاپ

 

۲٫مشکلات رطوبت

رطوبت در فرآیند سابلیمیشن می تواند نتایج ناخواسته ای را به بار بیاورد. در زمان تولید با یک پرس حرارتی در دمای ۴۰۰ درجه، رطوبت به سرعت بخار شده و جوهر را از جای خود حرکت می دهد. از نمونه مشکلاتی که رطوبت بوجود می آورد: شیفت یا انتقال رنگ (رنگ ها دقت و صحت خود را از دست می دهند)، شره شدن تصویر، انتقال بی نظم نواحی تک رنگ و یک دست.

تحت شرایط نرمال و معمولی، یک مقدار جزیی رطوبت می تواند در کاغذ ترنسفر شما وارد شود و معمولاً مستقیماً توسط سطح در طی پرس جذب می شود. با این حال سطوح سخت مثل فلز و سرامیک توانایی جذب رطوبت اضافی را ندارد. در نتیجه رعایت نکات برای کم کردن تولید رطوبت در طی فرآیند بسییار حائز اهمیت است.

اولین قدم محافظت از کاغذ در مقابل جذب رطوبت است. به عنوان اقدامی پیشگیرانه؛ بتید کاغذها در محلی خشک نگهداری شود. بهتر است از پلاستیک های زیپ تاپ استفاده نشود زیرا آن ها رطوبت را محبوس می کنند.

اگر به وجود رطوبت شک دارید، کاغذ را برای چند ثانیه روی پرس قرار دهید. کاغذ را پرس نکنید.فقط در معرض گرما قرار دهید. گرمای پرس باعث تبخیر رطوبت می شود.

راه حلی دیگر استفاده از ورقی مثل روزنامه به جای ورق تفلون است. کاغذ به جذب رطوبت در طول فرآیند انتقال کمک می کند. فقط مطمئن شوید که در هر بار پرس از یک ورق جدید استفاده می کنید.

در چاپ روی پارچه یا لباس چاپ نیز کمی رطوبت توسط سطح جذب می شود. پرس و اتوکشی پارچه برای چند ثانیه قبل از ترنسفر باعث از بین بردن رطوبت و همچنین چروک پارچه می شود. پیش از اندازه سطح را حررت ندهید! اعمال ترنسفر سابلیمیشن به یک سطح داغ باعث شروع بیش از موعد فرآیند گاز شدن که باعث اختلال در ترنسفر عکس می شود.

نکته آخر اینکه رطوبت محیط کار نیز باید تنظیم شده و کم باشد.

مشکلات رطوبت چاپ سابلیمیشن

۳٫سایه اندازی و گازشدن

سابلیمیشن نیازمند یک ادغام تنگاتنگ بین کاغذ ترنسفر و محصول خام در طی فرآیند پرس است. اگر کاغذ حرکت کند و یا به درستی روی سطح ثابت نشود، باعث ایجاد سایه یا گاز شدن می شود.

سایه اندازی باعث تار و بلر شدن تصویر می شود. معولاً سایه عکس در کنار عکس چاپ می شود. گاز شدن به زمانی می گویند که یک از هم پاشیدگی جوهر خارج از نواحی عکس رخ می دهد.

کلید اصلی اینجا یک تنظیم دقیق و ثابت کردن کاغذ و سطح با یکدیگر است. برای اینکار می توان از چسب های نسوز برای ثابت کردن استفاده کرد. احتیاط کنید نوارچسب ها را روی نواحی تصویر نزنید زیرا در ترنسفر اختلال ایجاد می کند. ضمناً از حداقل میزان چسب استفاده کنید تا جدا سازی سریع و راحت باشد. برای پارچه از اسپری فیکساتور نیز می توان استفاده کرد.

جدا از روشی که برای ثابت کردن استفاده می شود. در هنگام جداسازی نیز باید احتیاط کرد.

سایه اندازی و گازشدن

۴٫ رنگ های خروجی نادرست

قانون شصت: رنگ خروجی درست است، رنگ ورودی است که مشکل دارد.

مشکل عدم تطابق رنگ ها معمولاً نتیجه یک سیستم ناقص نیست. معمولاً از این حقیقت ناشی می شود که قطعات مختلف و متنوعی از تجهیزات تصویرسازی در این فرآیند به کار گرفته می شوند. هر کدام متدهای خود و طیف مدیریت رنگی خود را دارند.

اول و در درجه نخست نمایشگر کامپیوتر طیف رنگی را به فرمت RGB نمایش می دهد و چاپ به فرمت CMYK گرفته می شود. و اما در مورد سابلیمیشن چیزی که از پرینتر خارج می شود رنگ نهایی نیست. زیرا در طول پروسه نیز دوباره عوض می شود. باید توجه داشت که صفحه کامپیوتر برای خود تفسیر رنگ جداگانه ای دارد. در نتیجه رنگی که نمایش داده می شود، درست نیست. زمان زیادی را باید صرف مچ کردن و تولید رنگ دلخواه چاپ صرف کرد. در قسمت تنظیمات درایور پرینتر می توان به تنظیم رنگ پرداخت. همچنین نرم افزارهایی مثل فتوشاپ و کورل نیز به این پروسه تنظیم رنگ کمک می کنند.

رنگ های خروجی نادرست

 

۵٫خطوط ترنسفر روی پارچه

خطوط ترنسفر جایی است که یک خط محو در پارچه است که مربوط به لبه های ورق ترنسفر قرار داده شده در پرس است. آن ها به علت ذوب شدن فیبرهای لباس با لبه های ورق ترنسفر است. اولین راه برای مقابله با خطوط ترنسفر روی پارچه تنظیم پرس حرارتی است. کمی دما را پایین برده و فشار را کمی کمتر کنید. زمان پرس را نیز می توان کاهش داد.

بسیاری از سابلی کارها از یک فرآیندی استفاده می کنند که از یک ورق فوم دمای بالا در طول پروسه برای جلوگیری از تشکیل خطوط استفاده می کنند. بالشتک های تفلونی نیز برای سابلیمیشن پارچه طراحی شده اند.

نکته ای در سابلیمیشن پارچه باید توجه داشت این است که پارچه های مختلف تنظیمات متفاوتی را نیاز دارد.

خطوط ترنسفر روی پارچه

 

برای خرید ملزومات چاپ سابلیمیشن به فروشگاه وبسایت مراجعه کنید.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به وبلاگ