هد چاپ Precision Core

بازگشت به وبلاگ
هد چاپ Precision Core

هد چاپ Precision Core

هد چاپ Precision Core

هد چاپ Precision Core محصول یکی از بزرگترین سرمایه گذاری ها در تحقیق و توسعه از زمان احداث شرکت اپسون است.  تمام متخصصان مکانیکی و الکترونیکی این شرکت برای ساخت این سیستم میکروالکتریک مکانیکی یا MEMS با انعطاف در جهت ارائه راه حل هایی برای بالابردن سرعت چاپ در مصارف صنعتی، تبلیغاتی و اداری گرد هم آمدند. Precision Core راه اپسون در جهت تولید رنگ های با کیفیت را ادامه و گسترش داد.

۱) Precision Core چیست؟

قلب این تکنولوژی را نسل جدید از چیپ یا تراشه چاپ به نام میکرو TFP تشکیل می دهد. Precision Core شامل TFP ثابت شده و از قبل استفاده شده و هم هدهای جدید Micro TFP است که هدف اپسون در جهت رسیدن به بالاترین کارایی، کیفیت و ارزش چاپ برای مشتریهای خود را اجابت می کند.

۲)تاریخچه

تولید فیلم نازک پیزو یا TFP در سال ۲۰۰۷ میلادی بنیان تکنولوژی Precision Core  را تشکیل داد. توسعه فیلم های کریستالی پیزو به اندازه فقط یک میکرون ضخامت (یک صدم ضخامت موی انسان)  امکان خروج بیشترین مقدار جوهر از کوچکترین موتور چاپ را فراهم میکند و افزایش زیادی را در غلظت یا تراکم نازل های باعث می شود. هدهای TFP ترکیب با کانال ها و نازل های جوهر قابلیت درج نقاط کاملا گرد با دقت بسیار عالی روی رسانه را دارد.

۳) فرآیند توسعه و ساخت

اپسون بر این باور است که تمام محصولات خود را از صفر تا ۱۰۰ بسازد. قدرت های کلیدی اپسون به مونوزوکوری (هنر و علم ساخت) تکیه می کند. این قدرت باعث افزایش انعطاف در طراحی، ساخت و راه اندازی مجدد محصولات و تکنولوژی های خود اپسون می شود.

۴)تکنولوزی ها

Precision Core پیشرفته ترین تکنولوژی هد پرینتر اپسون است.

۴-۱) فیلم نازک پیزو یا TFP

یک کریستال پیزو خصوصیت منحصر به فردی دارد. زمانیکه یک ولتاژ الکتریکی به آن اعمال می شود منعطف شده یا شکل آن تغییر می کند. این حرکت کریستال نیروی محرک پمپ های ریز جوهر در نازل های هد پرینتر هستند. عموماً هر چه عنصر پیزو (کریستال) نازک تر باشد بیشتر منعطف و خم می شود.

هدهای پرینتر پیزو مرسوم با ماشینی کردن دقیق کریستال های پیزو ساخته می شودند. برای چیپ های چاپ  TFP Precision Core (فیلم نازک پیزو) اپسون از یک فرآیند اختصاصی برای فرم دهی یک عنصر کریستالی متراکم پیزو به ضخامت یک میکرون تعبیه شده روی یک ویفر سیلیکونی (برد) استفاده میکند که باعث اجرای فوق العاده فعال کننده می شود.

میکرو TFP قدرت انعطاف فعال کننده پیزو را در قیاس با هد TFP اصلی دو برابر می کند. این خصوصیت به همراه طراحی دوباره مسیر جریان جوهر، قطعات الکترونیکی و سایر اجزا باعث کوچک سازی بهتری می شود.

با بسته بندی فشرده فعال کننده های میکروپیزو و نازل های جوهر روی ویفر سیلیکونی، عرض چیپ پرینتر کاهش یافته است که تولید کارآمد تری را در بر دارد.

۴-۲) ساخت و تولید MEMS یا سیستم های میکروالکتریک مکانیکی

در زیر تصاویر بزرگ شده حفره های جوهر، فعال کننده های پیزو و نازل های یک چیپ میکرو TFP را مشاهده کنید. همه آن ها توسط تکنولوژی MEMS ساخته شده اند. این تکنولوژی سیستم های مکانیکی کوچکی روی سیلیکون یا شیشه با به کارگیری تکنیک های ساخت چیپ های IC نیمه رسانا می سازد. از این تکنیک در ساخت شتاب سنج های ماشین آلات و گوشی های همراه، قطعات هارد دیسک و .. بهره می برند. با ترکیب فرآیند های MEMS با علوم پیشرفته پیزو، اپسون توانسته فعال کننده های میکروسکوپی با عملکرد عالی ساخته و کانال های جوهر دقت بالا را فرم دهی کند که خروج سریع و دقیق جوهر را موجب می شود.

هد چاپ Precision Core

۴-۳) مونتاژ دقیق

این چیپ های چاپ سپس به مخزن های جوهر، قطعات الکترونیکی و فیلترها در یک پروسه مونتاژ کاملاً اتوماتیک و روباتیک بسته بندی و مهر و موم می شوند.

۵)مزایا

۵-۱)سرعت

چیپ های چاپ اپسون یکی از سریعترین تکنولوژی های چاپ جوهرافشان جهان هستند. عناصر پیزو Precision Core هر کدام حدود ۵۰هزار بار در ثانیه شلیک می کنند. برای رسیدن به این سرعت انتقال داده با عملکرد خوب و مدارهای مجتمع کنترلی نیز مورد نیاز است. هر پرینتر وابسته به پردازش تصویر پیچیده ای برای تعیین ترکیب بهینه ای از جوهر ها و سایز قطره ها است تا به بهترین کیفیت عکس دست یابد و این محاسبات معمولاً روی این مدارهای مجتمع قدرتمند که توسط اپسون طراحی و ساخته شده اند انجام می شوند. Precision Core نیز از نازل های خود به طرز کارآمدی استفاده می کند. طراحی هد چاپ به Precision Core این امکان را می دهد که با انتخاب سایز بزگ قطرت و سرعت بالا برای شلیک جوهر، طب وسیعی از رسانه را با سرعت بالا پوشش دهد. نازل های Precision Core می توانند در عرض یک ده هزارم ثانیه خود را مجدداً تنظیم کنند تا مثلاً برای تولید متون واضح از قطره های گرد و کوچکی استفاده کنند.

۵-۲)کیفیت

ترکیبی از سرعت و کیفیت است که اپسون را یک سر و گردن از سایر تکنولوژی های چاپ بالاتر گذاشته است. غلظت و تراکم نازل در Precision Core  سه برابر از هدهای معمول چاپ است. این نازل ها حدود ۲۰ میکرون قطر دارند و نقاط تکراری، گرد و کوچک را در طول ۴۰ میکرون تولید می کنند. این دقت نقطه برای تولید متون واضح و خطوط خوب مناسب است.

یکی دیگر از نقاط قدرت Precision Core خروجی بسیار با کیفیتی است که به دلیل عنصر پیزو به درستی جایگذاری شده و قدرمند آن حاصل می شود. این عنصر حجم های بزرگ و کوچک قطره ها را در رزولوشن بالا تولید می کند. نازل های هد چاپ Precision Core می توانند قطره هایی به کوچکی۵/ ۱ پیکو لیتر (۵/ ۱ تریلیون یک لیتر) یا به بزرگی ۵/۳۲ پیکولیتر تولید کنند. معماری قطره متغیر امکان انتخاب سایزهای مختلف نقطه در هر پالس نازل برای رسیدن به نتیجه عالی را می دهد. نازل های کارآمد Precision Core می توانند دقیقاً مناسب ترین مقدار جوهر برای حصول چاپی با کیفیت عالی و سرعت خوب را انتخاب کنند. قابلیت انتخاب سایز قطره مختلف رزولوشن چاپ این هد را بالاتر از استاندارد برده است. میزان خاکستری (greyscale) که در یک تصویر استفاده می شود به طور قابل توجهی به درک تصویر و کیفیت آن کمک می کند. تمام این سایزهای قطر های خارج شده از هد Precision Core یک مقدار مشخص خاکستری دارند تا وضوح رنگ و رزولوشن تصویر بالاتری را داشته باشد.

۵-۳) اعتماد

Precision Core سیستم جدید معرفی می کند که از قدرت کریستال پیزو برای بالا بردن اعتماد استفاده می کند، تکنولوژی که فقط در هدهای پیزو موجود است.

زمانیکه ولتاژ به یک عنصر پیزو اعمال می شود، منعطف می شود و مانند یک محرک عمل می کند (پمپاژی که جوهر را خارج می کند). بر عکس وقتی عنصر پیزو منعطف می شود در حقیقت یک ولتاژ تولید می کند. به علت این خصوصیت عنصر پیزو Precision Core هم یک پمپ بسیار قدرتمند جوهر و هم یک سنسور بسیار حساس باشد. با استفاده از این توانایی، عنصر پیزو (کریستال) می توانند در میلی ثانیه تشخیص دهد که آیا می تواند به طور نرمال شلیک کند یا نه! گاهی اوقات یک حباب هوا جلوی شلیک را می گیرد یا بالارفتن غلظت جوهر مشکل ساز می شود که عنصر پیزو این تشخیص را انجام می دهد. عنصر پیزو قابلیت خود عیب یابی  سلامت خود را در لحظه دارد.

هد چاپ Precision Core۵-۴) انعطاف جوهر و رسانه

عنصر شلیک کننده میکرومکانیکی Precision Core محدودیت های مواد مصرفی پیش روی سیستم های بر پایه گرما را برداشته است. این خصوصیت مزایای زیادی دارد.

اولین مزیت امکان استفاده از جوهرهایی با فرمول هایی بادوام تر و رنگارنگ وجود دارد. فرمول های جوهر که شامل رنگدانه های بیشتری نیسب به جوهر های سیستم های بر پایه گرما (هد حرارتی) دارند روشن تر، شفاف تر و ماندگاری بیشتری دارند.  Precision Core رنگ های تیره و مشکی بهتر و غلیظ تری تولید می کنند.

دومین مزیت امکان چاپ روی طیف وسیعتری از رسانه ها و سطوح را فراهم می آورد. جوهرهای اپسون شامل مواد اضافی کاربردی با خصوصیاتی که قابلیت چسبیدن جوهر به سطوح مختلف را می دهد.

Precision Core  می توانند با جوهرهای دای و پیگمنت آبکی، سالونت و اکو سالونت، رزین، سابلیمیشن، بر پایه روغن و UV چاپ کند.

هد چاپ Precision Core

این نوشته را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به وبلاگ