تفاوت برچسب وینیل با کاغذی

بازگشت به وبلاگ
تفاوت برچسب وینیل با کاغذی

تفاوت برچسب وینیل با کاغذی

تفاوت برچسب وینیل با کاغذی

تفاوت برچسب وینیل با کاغذی در مواد مصرفی آن ها است. استیکر یا برچسب های موجود از جنس کاغذ یا وینیل (پلاستیک) هستند. هر دسته خصوصیات و مزایای منحصر به فرد خود را نسبت به دیگری دارند. انتخاب شما وابسته به نیاز شماست. در اینجا یک مقایسه تشریحی از تفاوت ها، خصوصیات و موارد استفاده هر کدام بیان می کنیم.

خصوصیات استیکر یا برچسب کاغذی

استیکرهای کاغذی همانطور که از اسم آن پیداست از ورق های نازک ساخته شده اند. برخی از خصوصیات کلیدی این استیکرها عبارتند از

  • ساخته شده از متریال بسیار نازک
  • ظاهری استثنایی و خوب مخصوصاً در بسته بندی و جعبه های محصولات
  • می توانند ظاهری گلاسه یا مات داشته باشند
  • به لمینیت نیازی ندارند

بزرگترین نگرانی در مورد برچسب های کاغذی، آسیب پذیری آن در مقابل عناصری مانند آب و هوا، تغییرات دمایی فصلی و رطوبت است. این استیکرها همچنین زود کمرنگ (رنگ پریدگی) می شوند و ماندگاری کمی دارند. اگر لمینیتی برای محافظت از سطح روی استیکر کشیده نشود، سطح آن خط خطی شده و با دست کشیدن یا نوشتن ظاهر برچسب صدمه می بیند. برچسب های کاغذی بیشتر برای محیط های داخلی مناسب هستند. مکانی که نیاز به طول عمر بالا و ماندگاری و قدرت بالای برچسب ندارد.

استیکر کاغذی

عکس بالا نشان می دهد که برچسب های کاغذی چگونه به راحتی پاره می شوند.

 

خصوصیات استیکر یا برچسب وینیل

استیکرهای سفارشی وینیل یا پلاستیکی از یک وینیل بسیار ماندگار ساخته شده است. وینیل بسیار قوی تر از کاغذ بوده و به راحتی پاره نمی شود. خصوصیات کلیدی استیکرهای وینیل عبارتند از

  • مقاوم در مقابل کمرنگی و رنگ پریدگی
  • تمیز کردن راحت  و ماندگاری بالا
  • برای شرایط و محیط بیرونی عالی هستند
  • مناسب و ایده آل برای استفاده بلند مدت

استیکرهای وینیل بسیار معروف هستند.  اکثر تجارت ها آن را برای عمر بلندشان ترجیح می دهند. این استیکرها سفارشی سازی بی نظیری را برای طرح های گرافیکی با کیفیت در اشکال و سایزهای مختلف که در محیط های بیرونی استفاده می شود ارائه می دهند. یک مزیت دیگر برچسب وینل این است که به راحتی و بدون جدا شدن برداشته یا کنده می شوند. استیکرهای کاغذی بعد از چسپیدن به راحتی جدا نشده و پاره می شوند. همچنین اگر روی برچسب های وینیل آب یا روغن ریخته شود ردی به جا نگذاشته و برچسب را خراب نمی کند.

استیکر وینیل

استیکرهای وینیل بسیار ماندگارتر از کاغذی هستند.همانطور که در عکس پیداست استیکر وینیل بعد از کشیده شدن را نشان می دهد که به راحتی پاره نمی شود.

 

کدام بهتر است؟ برچسب کاغذی یا وینیلی؟

طبق مطالب گفته شده، انتخاب کاغذ یا وینیل بسته به هدف شما است. وینیل استیکرها مشخصاً قوی تر و عمر بلندتری دارند. کمرنگ نشده و با رطوبت و عناصر آب و هوایی صدمه نمی بینند. فقط در مقابل گرمای زیاد تغییر شکل می دهند. پس اگر نیاز به استیکر عمر بالای سرسخت برای تمام شرایط محیطی مناسب دارید وینیل انتخاب شماست. استیکرهای کاغذی از طرفی دیگر نازک هستند و معمولاً از وینیل ارزانتر هستند. اگر به استیکرهای سفارشی برای محیط داخلی یا لیبل برای  روی جعبه و بسته بندی نیاز دارید استیکر کاغذی اولین انتخاب است.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به وبلاگ